Swedbank sadarbībā ar Junior Achievement Latvia un Projektu banku organizē ikgadējo konkursu Biznesa skices jauniešiem. Tajā viņi īpaši aicināti domāt par mūsdienīgiem produktiem un pakalpojumiem, kas iestājas pret klimata pārmaiņām. Konkursa naudas balvu fonds – vairāk nekā 6000 eiro, biznesa plānu iesniegšana – no 5. decembra līdz 11. janvārim. Šis konkurss ir biznesa plānošanas sacensība to vidējās izglītības iestāžu vecāko klašu un kursu audzēkņiem, kuru skolās izmanto Junior Achievement Latvia mācību metodi Skolēnu mācību uzņēmums. Visi konkursa dalībnieki iegūs zināšanas un iemaņas, bet trīs labākās komandas reālas naudas balvas sava biznesa uzsākšanai (1. vieta – 3000 eiro, 2. – 2000 eiro, 3. – 1000 eiro). Par komandas veiksmīgu dalību konkursā to konsultējošie skolotāji saņems 200 EUR balvu. Biznesa skices norisināsies trīs kārtās. Pirmajā no tām komandas biznesa plānošanas rīkā biznesaskices.swedbank.lv veidos biznesa plānu. Pēc tam pusfinālisti radīs sava pakalpojuma vai produkta reklāmas video. Savukārt finālisti kolektīvā finansējuma platformā projektubanka.lv notestēs un popularizēs savu biznesa ideju, piesaistot investoru uzmanību, finansējumu un balsis. Plašāka informācija – https://konkurss.biznesaskices.lv/. Swedbank Ilgtspējas attīstības vadītāja Adriāna Kauliņa aicina jauniešus pavērot un piefiksēt, kādi ir šī brīža ilgtspējas izaicinājumi tepat blakus, piemēram, saistībā ar pārtikas un lietu patēriņu, transporta lietošanu un ūdens piesārņojumu. To varētu izmantot iedvesmai idejām videi draudzīgu paradumu iedzīvināšanai sabiedrībā. Izglītības organizācijas Junior Achievement Latvia vadītājs Jānis Krievāns norādījis, ka Latvijas uzņēmumiem un īpaši nākotnes uzņēmumiem klimata pārmaiņu mestie izaicinājumi būtu jāizmanto, lai attīstītu savu konkurētspēju pasaulē. – Šis konkurss ir pirmais treniņš jauniešiem paraudzīties šajā virzienā, domāt globāli un atbildīgi. Tad nākotnē mums būs uzņēmumi, kas attīsta tehnoloģijas, rada alternatīvas pieejas un produktus, sniedzot reālu pienesumu gan klimata pārmaiņu ierobežošanai, gan Latvijas ekonomikai, – viņš uzsver. Jānis KROPS, «Swedbank» Mediju attiecību vadītājs